16 Ocak 2014 Perşembe

Mac Studio Fix Fluid Fondöten



Mac Studio Fix Fluid kullanmaktan vazgeçemediğim, olumlu yönleriyle bazı olumsuz taraflarının da olduğu fondötenlerimden biri. 
Yaptığım uygulamalardan çıkardığım sonuçla normal ciltlerle karma ciltlerin alacağı performansın oldukça farklı olduğu. Fondöten cildimde 3-4 saat gibi kısa bir süre kalacaksa üzerine pudra uygulamadan kullanıyorum. Cildimle bütünleştiği zaman tamamen kapatıcı, kusursuz ve satenimsi çok hafif parlak bir görünüm veriyor. Bu parlaklık 'dewy' bir görünüm değil. Cildimdeki yağla bütünleşip canlı görünen ve mat olmayan bir bitiş. Pudra kullanmadıysam ve daha uzun süre cildimde kalacaksa 4 saatten sonra beni rahatsız edecek biçimde parlamaya ve yağlanmaya başlıyor. Üzerine pudra geçersem 2 saat daha idare ediyor. Sonrasında tekrar parlamaya ve yağlanmaya başlıyor ve cildimden uçup özellikle burun çevresinde parçalı bir görünüm oluşturuyor. Fondöteni uyguladıktan hemen sonra pudrayla sabitlediysem çok daha uzun saatler sorunsuz kullanabiliyorum yine de 4 saatte bir pudra geçerek tazeliyorum. Karma ciltte kalıcılığı ve duruşu bu durumda. Normal ciltte ise yarı mat görünüm veriyor. Gün içinde tekrar pudralama ihtiyacı yaratmıyor. Ciltten silinmiyor ya da uçmuyor. Çok yağlı ciltlerde ciltte kalış süresi çok kısa olacaktır. Altına baz uygulayarak desteklenebilir ama çok yağlı bir cilt için bu fondöteni kullanmayı tercih etmezdim.

Mac'in internet sitesinde orta kapatıcılık denilmiş. Bana kalırsa yüksek kapatıcılığa sahip fondötenlerden biri. Sivilce, sivilce izleri, kırmızılık ya da renk düzensizliği adına ciltte hiç bir şey bırakmıyor ve yağsız bir fondöten.

 Uygulanış biçimi tende görünümünü etkileyen unsurlardan biri. Uygulamaya göre kusursuz bir görünüm de verebilir ya da kalıp gibi duran 'cakey' bir bitişle de karşılaşabilirsiniz. Kalın yapılı bir fondöten o yüzden cilde uygulamayan önce elimin üstüne bir miktar alıp parmaklarımla ısıtmayı tercih ediyorum. Bu şekilde cildin ısısıyla birlikte cilt tarafından emilmeye hazır hale geliyor. Sonrasında fırçayla dağıtmaya geçiyorum. Tamamen parmaklarla da uygulanabilir illa fırçayla uygulamak gerekli değil.  Nemsiz bir cilde uygulamak doğru bir karar olmayacaktır. Nemlendirici uygulamanıza rağmen ciltte kuru bölgeler var ise fondöten süngeriyle uygulama yapılabilir. Fondöten süngerini ıslatıp fazla suyunu sıktıktan sonra kullanmaya hazır hale gelecektir.

Mac'in fondötenleriyle özellikle de Studio Fix fondötenle alakalı sivilce yapacağına dair bir inanış var.  Cildim sivilceye çok meyillidir. Bu fondötenle ilgili sivilceye dair bir sıkıntım olmadı. Eğer cildinizi doğru temizlemiyorsanız kalın yapılı bir fondöten olduğundan gözeneklere dolup sivilce yapabilir. Ne zaman fondöten kullansam akşamları önce temizleme suyuyla cildimi silip ardından temizleme jeliyle cildimi yıkarım. Tabi ki her cilt farklı, güzelce temizleseniz bile içerisindeki bir maddeye cilt tepki verip sivilce ya da alerji yapabilir. Fakat 'Mac fondöten kullandım sivilce yaptı' durumunun çoğunluğu cildin yeterince temizlenmemesinden kaynaklandığını düşünüyorum.

Sarı alt tonlu Nc 15 ve Nc 20 renkleri fotoğraflarımdan görebilirsiniz. Pembe alt tonlular ise Nw serisinde.
Sevgiler.

10 yorum:

  1. çok istediğim bir fondöten :) sanıyorum bana nc15 olur ama gidip denemek lazım internnetten cesaret edemiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi deneyerek almak, rengini ciltte görmek :)

      Sil
  2. Bu fondöten konusunda kafam fena halde karışık :( Sözüm için arayıştayım.
    Make Up Forever HD fondöten testerı aldım ne çok iyi ne çok kötü diye bilirim.
    Mac Studio Fix Fluid önerildi, bugün MAC'e giderek durumu anlattım. Oradaki bayan T bölgemdeki disko topu gibi parlamaya inat cildimin çok kuru olduğunu ve Studio Sculpt almam gerektiğini söyledi.
    İyice çorba oldu aklım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cildinde parlama var ise Studio Sculpt'ın seni memnun edeceğini sanmam. Normal ve kuru ciltlere yönelik bir fondöten. İlla Mac olsun diyorsan Studio Fix ya da Pro Longwearı deneyebilirsin. Pro longwear Studio Fix'e göre daha kalıcı. İkisini de mağazada denettirebilirsin ya da denemek için rica edebilirsin. Cildin nemsiz kalmış olabilir ama bu kuru ciltli olduğunu göstermez. Denemeden alma derim bazen alakasız şeyleri önerebiliyorlar.

      Sil
  3. O kadar guzel anlatmissinki, emegine saglik :)

    YanıtlaSil
  4. Bunu hem çok öven hem de nefret eden var. Birçok kişide sivilce yaşattığını gördüm. Alacaktım deneme bile yaptırttım ama sonra vazgeçtim. Clinique Anti-Blemish almak istiyorum fakat en açık rengi bile bir tık koyu kalıyor. Renk skalası yüksek ve kapatıcılık olarak en iyisi hangisidir acaba? Bir de karma-yağlı cildim var. Sivilce de en ufak şeye çıkmaya meyilli. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fondötene bağlı olarak sivilce çıkarır diye endişelerin varsa cilt bakımına dikkat etmek zorundasın. En açık tonlar genelde Mac'de bulunuyor. Pek çok markanın en açık renkleri Türkiye'ye gelmiyor ne yazık ki. L'oreal True Match, Estee Lauder Double Wear, Clarins Long Lasting bu fondotenler karma ciltlere uygun ve yüksek kapatıcılıkları var.

      Sil
  5. Ya bu fondotene hem bayılıyorum hem de nefret ediyorum.. yüzüm sivilcelerden kurtulduğu ara azıcık porselen gibi gezeyim diye aldım ve bayıldımmmm!!! renk seçenekleri de çok olunca tam rengimi buldum.. Normalde fondoten çok sürmem ama, duruşundan ve gelen övgülerden vazgeçemeyince 1 hafta aralıksız kullandım.. (biliyorum ben kaşınmışım!!) Ama sonrasında yine sivilce çıktı.. Sonra onları da çok güzel örttü.. kullandıkça yine sivilce çıktı.. Tam bir kısır döngü !!! Şunu söylemeliyim kesin, o kadar doğal bir matlık veriyor ki , bunaltmadan sabah 8 aksam 8 dayanıyor diyebilirim. Üstelik hem yağlı hem de terleyen bir cildim olmasına rağmen.. Tabi altına prep-prime baz kullanmanın da etkisi var.. Ama bazsız fondoten sürülmemeli(ymiş) zaten.. Kısacası bir kullanınca kendisine muhtaç eden bir fondoten.. Ne onunla ne de onsuz.. :(

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Ezgi,

    Sheer and perfect fondotenimizi denedin mi?

    http://www.chunlibeauty.com/2013/11/shiesido-sheer-and-perfect-foundation.html

    www.facebook.com/ShiseidoTurkiye

    YanıtlaSil