5 Ocak 2014 Pazar

Sephora Fırçalar (45, 43, 49, 22, 13, 15)

Merhaba,

  Sephora fırçalarımın içinde en sevdiğim olan 45 numarayla (mineral powder) başlayalım. Alalı 1,5- 2 yıl olmuştur. Bu fırçayı aldığımda internette hakkında fazla bilgi yoktu ve şans eseri keşfettiğim bir fırça oldu.

  45 numarayla fondöten uygulamaya bayılıyorum. Asla fırça izi bırakmıyor, ürünü kolayca cilde yediriyor. Defalarca yıkadım hala sapasağlam duruyor. Hiç kıl dökmedi. Pudra uygularken de çok başarılı, kontür yaparken de denedim. Neredeyse her uygulama için çok başarılı buldum.

  Fondöten üzerine pudra geçerken, özellikle ince yapılı pudralarla mesela Mac Blot Powder gibi, kullanmayı seviyorum.


  45 numarayı deneyip memnun kalınca, aklımda kalan 43  numarayı da (contour blush bronzer)  aldım. Her ne kadar adı kontür ve bronzer fırçası olarak geçse de, ben özelllikle pudra uygularken ve kalın yapılı, kapatıcı fondötenlerle kullanıyorum.

  Fondöten kullanmadığım zamanlarda, Mac Studio Fix pudra ya da Make Up For Ever Pro Finish pudrayı bu fırçayla uyguluyorum. Kapatıcı özelliği olan pudralardan tam performans almayı sağlıyor. Bazen allık ya da kontür uygulaması istediğimden fazla kaçmışsa, dagıtmak için yine bu fırçadan yardım alıyorum. Arada sırada kontür için de kullandığım oluyor ama yukarıda bahsettiğim uygulamalarda daha çok tercih ediyorum.


  Kediyi merak öldürür misali, 45'i denedim 43' ü denedim, neden 49'u da denemeyeyim mantığıyla 49   numaralı (rounded powder XL)  fırçayı da aldım. Xl pudra fırçası olarak geçiyor adı. Açıkçası çok elimin gittiği bir fırça değil. Kötü olduğu için mi ? Hayır. Nedeni diğer iki fırçamın işi görmesi. Biraz da tercih meselesi. Pudrayı büyük fırçalarla uygulamayı seviyorsanız, pudra sürmek zamanımı almasın bir kaç saniyede hafifçe pudrayı uygulamak istiyorum diyorsanız, tercih edilebilir. Arada bir iki tane kıl döktüğü oluyor.


  Göz fırçalarından 22 numaraya (all over shadow) geldik. Karıştırma işinden önceki durağımız. Yeteri kadar ürünü fırçaya alabiliyor ve tozutmadan tüm göz kapağına uygulama rahatlığı sağlıyor. Daha iyisi var mıdır? Muhtemelen. Ama işini görüyor mu diyorsanız, kesinlikle. Yumuşacık, fazla kıl da dökmedi, uzun süredir benimle ve hala sağlam durumda kullanılmaya hazır.

13 numara (rounded crease) göz çukuruna farı uygulamak, farı karıştırmak, dağıtmak ve geçişleri yumuşatmak için kullandığım fırça. Mac 217 ile birlikte göz makyajımın vazgeçilmezi. Tek başına yeterliliği tartışılır. Ama çok detaylı göz makyajları yapmıyorsanız kesinlikle tek başına iş görecektir. 

  İçlerinde en eski fırçam olan 15 numara (angled liner). 4 yıl olmuştur alalı. Mac Blacktrack eyeliner'ı yıllarca bununla uyguladım, arada kaş farı sürmek için kullandım bazen de kirpik diplerine far uygularken kullandım. Artık bir tarafından kılları açılmaya başlamış, uzun süre hoyrat bir şekilde kullandığımdan bu zamana kadar gelebilmesi bile şaşırtıcı tabi.

Sevgiler.

6 yorum:

  1. Güle güle kullan hepsini 45 numarayı yurtdışından aldığım fırçalar gelmezse alırım artık :)

    YanıtlaSil
  2. Tatlim fiyatlarini hatirliyor musun? Firca almayi dusunuyorum da mac mi sephora mi kafam karisti simdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an 40-50 lira civarındalar diye hatırlıyorum canım ama tam emin değilim. Birinde olup diğerinde olmayan fırçalar var biraz da hangi fırçayı alacağına bağlı :)

      Sil
  3. 45'e epey bir dokundum bugün.Çok güzel görünüyor gerçekten :)

    YanıtlaSil